Brez strahov si bolj zdrav!

Um vlada našemu telesu.

Gre za najosnovnejšo resnico, ki jo vemo o procesu življenja, vendar jo biologija in medicina še zmeraj zanemarjata.

Za vsakim stresom je strah ali sram, večinoma oba. Dokazano je, da, če je človek precej časa pod stresom, izgublja svoje sposobnosti, manj lahko da sebi in življenju, po nekaterih raziskavah se obnaša manj pametno, ker ne zmore več osnovnih procesov razmišljanja.

Zatorej je vsakršen strah, ki ni povezan z dejansko grožnjo, objektivno grožnjo, večinoma odveč. Dejstvo je, da nas preganjajo strahovi, ljudem strahovi vodijo življenja. Pri tem mislim na namišljene strahove, ki bi jim rekla lažni. Prvemu, kadar je naš prijatelj,  pravim resnični strah. Tega potrebujemo; na primer, če bi hodili po robu avtoceste, nad previsom, če bi vozili vzvratno po avtocesti ali delali karkoli resnično nevarnega do sebe ali drugih.

Ljudje se podredimo lažnemu strahu in to vselej takrat, kadar nismo v stiku s seboj in ko si ne zaupamo, kadar je naš odnos s seboj slab. Lažni strahovi nas lahko privedejo do bolezni, dokazano je, da ne le do tesnobe, paničnih napadov, depresije, panične motnje, temveč tudi do srčnega napada. Dolg psihološki stres, ki ga poganjajo fobije, strahovi, lahko privedejo do zaustavitve srca.

Zato je tako pomembno, da delamo na našem strahu. Da pogledamo v sebe, v vse strahove in rane ter se soočimo z njimi. Velikanske količine adrenalina, ki se sproščajo ob nenehnem strahu, sramu, stresu našemu telesu škodujejo, ker preprosto nismo bili narejeni za tolikšen stres in strah ter situacije zbeži ali se bori. V modernem življenju pa je tega preveč.

Zatorej se ne prepuščajmo zaskrbljenim mislim, ‘kaj pa če’ idejam, ker tega ni. Naš um si rad namišlja situacije, nagnjeni pa smo k negativnejšim ‘kaj pa če’, kar ni dobro. Imamo samo ta trenutek, pojdimo vanj, odmislimo strahove, ker je večina lažnih. Zaupajmo sebi, krepimo odnos do sebe, ravno tako samozavest, ki je nikoli ni preveč. Imamo samo tu in zdaj in v tem hipu odpadejo vsi namišljeni strahovi.

Pomagajo meditacija, čuječnost, narava.

 

Damjana Bakarič

Oznake:

Related Posts

by
O meni
Previous Post Next Post

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

100 shares

Išči po koledarju

oktober 2018
P T S Č P S N
« Sep   Nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031